خواص پیاز (ارزش غذایی، خاصیت ها و عوارض انواع پیاز) | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

خواص پیاز (ارزش غذایی، خاصیت ها و عوارض انواع پیاز) | پزشکی


پیاز قسمتی از خانواده آلیوم از سبزیجات و گیاهان است که در این خانواده سیر، پیازچه و تره فرنگی نیز قرار دارد.

گیاهان و سبزیجات موجود در این خانواده برای قرن‌های متمادی نه تنها به دلیل خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به شخص آن بلکه به دلیل خصوصیات معالجه ای کشت می‌شد. پیاز اندازه، شکل ، رنگ و مزه مختلفی دارد. رایج‌ترین گونه پیاز، پیاز قرمز و سفید است. مزه پیاز نیز از شیرین به تلخ تغییر نمایان می‌کند.


اهمیت خوراکی پیاز

پیاز لبریز از مواد غذایی است. این ماده اگرچه کالری اندکی دارد اما مواد غذایی بی‌شماری همانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان را در خود دارد. یک عهده پیاز خرد شده به طور تقریبی ۶۴ کالری، ۱۵ گرم کربوهیدرات، ۰ گرم چربی،۳ گرم فیبر، ۷ گرم قند، دو گرم پروتئین دارد.

این ماده همینطور شامل ویتامین C ، B6 و منگنز است. پیاز شامل مقادیر اندکی از کلسیم، آهن، فولات، منیزیم، سولفور، فسفر و پتاسیم است.


خصوصیات پیاز

استفاده گونه های متفاوتی از سبزیجات و گیاهان قادراست ریسک دچار به مریضی‌ها را کم شدن دهد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد استفاده موادی همانند پیاز قادراست ریسک دچار به چاقی، دیابت و مریضی قلبی را کم شدن دهد.


پیاز و سرطان:

سبزیجاتی که در خانواده آلیوم قرار دارند می‌توانند ریسک دچار به سرطان به ویژه سرطان معده و روده را کم شدن دهند. مزایای این گیاهان همواره به دلیل وجود مواد سولفوری است.

اگرچه مکانیسم دقیق این مواد هنوز نمایان نیست اما فرضیه‌ها بر این است که پی
نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد